המדריך לסידור מגש פירות

המדריך לסידור מגש פירות

מגשי פירות הם בחירה מצוינת לאירוח קליל או כקינוח לארוחה מלאה והם קלים מאוד להכנה. העצות הבאות יעזרו לכל אחד להכין מגש ססגוני מבלי להסתבך, כדי שהתוצאה תיראה מרשימה בדיוק כמו מגשי פירות קנויים. כל מה שצריך לעשות הוא להצטייד בפירות באיכות טובה ובמגש מתאים.

בחירת הפירות הנכונים

סוד המגש היפה נעוץ בבחירה נכונה של פירות. למרבה השמחה, אפשר למצוא פירות רבים במשך כל השנה מבלי לחכות לעונה המתאימה, ולכן המבחר היום הרבה יותר גדול משהיה בעבר.

למרות שמגישים מגשי פירות בתוך כמה שעות מהכנתם, עדיין יש פירות שיתאימו יותר מאשר אחרים בזכות המרקם היציב שלהם, כמו תות שדה ומלון. כמו כן, יש פירות שמתחמצנים בקלות, כמו בננה ואגס, ומשנים את צבעם מהר, ולכן רצוי להניח אותם מתחת לפרוסות של פירות אחרים בצורה נאה או לא להוסיף אותם למגש כלל.

הכנת מגש מתאים

גודל המגש יתאים למספר הסועדים ולכן תלוי באירוע. רצוי לבחור מגש שצורתו אסתטית, הוא יציב וחזק מספיק כדי לשאת את עומס הפרי, ועשוי מחומרים שאינם סופגים את מיץ הפירות ומשפיעים על הטעם שלהם. אפשר לבחור מגש חד פעמי, מגש זכוכית או מגש קרמיקה, מומלץ לבחור בצבע אחיד ונטרלי כדי שצבעי הפירות יבלטו ויככבו על הרקע הנקי.

קילוף הפירות

חלק מהפירות זקוקים לקילוף, וחלק לא. היופי הוא לשלב ביניהם ולנצל את הקליפות גם כקישוט מעניין. סלילי קליפות תפוזים כתומים, לימונים צהובים ותפוחים אדומים וירוקים יכולים לשמש עיטורים מעניינים המונחים בשוליים של מגשי פירות. חשבו מראש כיצד אתם יכולים לנצל זאת וקלפו אותם בהתאם ובצורה אסתטית.

חיתוך נכון ומלא השראה

מגשי פירות יכולים להיות יצירתיים או סולידיים יותר, וההשראה לחיתוך פירות יכולה להגיע מכל מקום. אם הנוחות היא הערך החשוב ביותר עבורכם בחיתוך פירות ואתם מעוניינים ליהנות רק מהצבעים שלהם, חתכו את הפלחים והנתחים בגדלים שונים וסדרו אותם על המגש לפי קבוצות הצבע – כך תקבלו מגש אסתטי.

אם תרצו להיות יצירתיים יותר, נצלו את צורת הפרי כדי להפתיע וליצור צורות מעניינות. במקום פרוסות מלון ואבטיח מסורתיות, צרו עיגולים בכפית מיוחדת או השתמשו בחותכני עוגיות בצורות שונות (כמו פרחים ולבבות) כדי לחתוך אגסים ותפוחים. אפשר גם להשאיר את הקליפה במשולשי תפוזים ומשולשי אבטיחים, כדי ליצור מסגרת לאחיזה נוחה. אננס הוא פרי נהדר וקל לחיתוך בצורת טבעות ואפשר גם לנצל את ציצית העלים כדי לקשט סלסלת פירות. בננה היא פרי שלא כדאי לוותר עליו למרות החמצון המהיר שלו, יחסית, ולכן אפשר לנצל את פרוסות הבננה כמצע שעליו יונח פרי אחר ולחבר את שניהם בקיסם. אפשר להניח פירות קטנים כמו גרגרי יער בשלמותם במרכז המגש.

סידור הפירות על המגש

גודל הפירות קובע את סדר ההנחה, כאשר מתחילים בפירות הגדולים מבחוץ ונעים למרכז עד שמגיעים לפירות הקטנים ביותר. את הפרוסות אפשר להניח בצורת מניפות ומעגלים מסביב, כל מעגל בצבע אחר, ולהניח במרכז תותים או כדורי פרי. אפשר גם לבנות מגדלים קטנים ולשלב בין הצבעים או ליצור שילובי פירות מעניינים ע"י חיבורם בקיסם, גם כדי שיהיה קל יותר להתכבד בהם.

אודות קייט

קייט, המפעילה הראשית של אתר "קייטרינג", מונעת מטעמים שונים ובעיקר מההיסטוריה שלה עם האוכל הביתי והמסעדנות. יודעת ומכירה את כל החברות בארץ וכאן על מנת לעזור לכל מי שלא.